تحولات لبنان و فلسطین

نخستین کتابخانه عمومی سیار خراسان شمالی در شهرستان مانه و سملقان با صرف اعتبار یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید.<BR>

بهره‌برداری از اولین کتابخانه عمومی سیار در خراسان شمالی

بجنورد- خبرنگار قدس: مدیر کل کتابخانه های خراسان شمالی در آیین افتتاح این کتابخانه با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور کتابخانه های سیار در مناطق محروم و روستا ها گفت: عمده ترین کار فرهنگی، تکریم جامعه به خصوص در مناطق محروم به معنای واقعی آن است.
رحیمی افزود:کتابخانه های عمومی بعنوان گنجینه های فرهنگی بایدزمینه را برای انتقال ارزشها در قالب فرهنگ و هنر به نسلهای آینده فراهم کنند.
فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز در این مراسم گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اجرای طرح های متنوعی چون ایستگاه های مطالعه، برگزاری مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، طرح کتاب من و دیگر برنامه ها همواره سعی در جذب مخاطب و ارتقای سرانه مطالعه داشته که در این زمینه موفق بوده است.
هاشمی اظهار داشت: فرمانداری مانه و سملقان در خصوص جذب کتابخانه سیار ویژه این شهرستان آمادگی خود را اعلام می کند.
هاشمی اظهار امیدواری کرد: با بهره مندی سایر شهرستان ها از کتابخانه سیار ، دیگر جایی غیر قابل دسترس به کتاب نباشد.
خبردیگری نیز حاکی است که نخستین ایستگاه مطالعه در شهرستان اسفراین به بهره برداری رسیده است.
مدیر کل کتابخانه ای عمومی خراسان شمالی در این افتتاحیه به جهش شاخص های کتابخانه ای استان، طی هشت سال اخیر اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی استان طی سال های ۸۴ تا ۹۱ در شاخص تعداد کتابخانه ها ۴۴۲ درصد، تعداد کتاب ۵۱۹ درصد، عضویت ۲۲۷ درصد و تعداد مراجعه ۱۱۷ درصد رشد را تجربه کرده اند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسفراین نیز در این آیین، با بیان این که ایستگاه مطالعه یک طرح ملی است گفت: راه اندازی ایستگاه های مطالعه یکی از راه‌های عادت دادن افراد به مطالعه ‌کتاب است که نقش مهمی در غنی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه دارد.ابراهیمی زمانی هدف از این طرح را ارتقاء شاخص¬های کمی و کیفی مطالعه در شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه درمانگاه تامین اجتماعی مراجعین زیادی دارد، فضای مناسبی را جهت ارتقاء سطح آگاهی و ترویج فرهنگ مطالعه ، برای مراجعین فراهم می کند.

خبرنگار: علیزاده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.